Mataró Notícies

Calpe: "No volem perjudicar els comerciants, només adequar la factura de la brossa a la realitat"

Calpe: "No volem perjudicar els comerciants, només adequar la factura de la brossa a la realitat"

Clara Sanchez

La regidora de Via Pública, Núria Calpe, assegura entendre l’”alarma” que s’ha creat entre els comerciants però explica que de moment només han rebut la comunicació d’una liquidació que cal ajustar a la realitat. La regidora explica que els propietaris tenen fins a final d’aquest any per presentar les al•legacions necessàries al document que han rebut per poder adaptar la liquidació a les necessitats reals de recollida. Per això, Núria Calpe recomana als comerciants descontents presentar una instància perquè s’estudiï el seu cas concret com una mesura més efectiva que les mobilitzacions que pretenen impulsar des del col•lectiu.

Segons la regidora la voluntat de l’ajuntament en cap cas era perjudicar als comerciants però explica que vist el seu descontent i al marge dels estudis que es facin de cada un dels casos, s’ha demanat un informe als tècnics sobre aquesta situació. La regidora detalla que els experts determinaran si hi ha altres vies per garantir la cobertura de les despeses del servei públic.

La pujada de les factures de la brossa d’alguns comerciants es pot atribuir al fet que fins ara s’abstenien de declarar certs residus, segons Calpe, que lamenta que les noves normes de tarifació perjudiquin a alguns establiments. Recordem que des que va entrar en vigor aquest canvi, el pagament es fa en funció de la superfície del local i el tipus d’activitat. Fins ara, per contractar el servei de recollida de brossa els comerciants havien de declarar els residus a generar, i abonaven a l’Ajuntament el preu. Segons el consistori, aquest sistema provocava un desajustament entre el cost real del servei i el preu que pagaven els usuaris, ja que el conjunt de les declaracions no es corresponia amb la realitat. Segons Calpe aquests canvis es van plantejar perquè el preu públic permetés cobrir el cost d’un servei que, tal i com assenyala, no és de contractació obligatòria, sempre que s’acrediti que es desenvolupa a través d’un gestor privat.

Els comerciants poden optar a l’hora de dur a terme la recollida i tractament de la brossa entre aquest servei municipal o bé contractar un gestor privat homologat.
 

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 16:50
10 mitjans aeris i 30 terrestres dels Bombers de la Generalitat treballen en l’incendi de Teià, al Maresme, que ja ha afectat 7 hectàrees. No s’ha evacuat cap veí, però sí s’ha recomanat el...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 16:25
A les 5 de la tarda obre la botiga física de les Santes, que estrena nova ubicació i s’instal·la a Can Marfà Gènere de Punt del Museu de Mataró. Avui estarà oberta fins a dos quarts de 9 del vespre....

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 15:04
L’any 2018 tota la comarca del Maresme tindrà accés a la Xarxa de Fibra Òptica de la Generalitat de Catalunya. Aquest és el compromís al qual ha arribat la Secretaria de Telecomunicacions de la...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 14:49
La municipalització de serveis no es contradiu amb l’aprovació dels pressupostos. Així ho ha sentenciat a Mataró, Jordi Colomer, expert en administració pública local i assessor de ser de Serveis...

Cartell aparegut penjat al contenidor del carrer Lepanto. Foto: twitter CUP Mataró
Dimarts, 18 juliol, 2017 - 12:18
Mataró, com altres municipis catalans, s’ha llevat aquest matí amb uns cartells en els que apareix la imatge del dictador Francisco Franco i demanant no votar en el referèndum de l’1 d’octubre. Els...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 08:58
Un anunci de la clínica de cirurgia estètica Dorsia ha estat retirat per l'Ajuntament de Mataró tot i ser patrocinador de Les Santes. Ha estat el propi Ajuntament qui s'ha adonat de la publicitat,...