Mataró Notícies

Mataró presenta el Catàleg de serveis per guanyar en transparència

Mataró presenta el Catàleg de serveis per guanyar en transparència

Sergi Ruiz

L’Ajuntament de Mataró fa un pas més cap a la transparència i presenta el Catàleg de serveis. Un document que recull totes les activitats i serveis que depenen  del consistori. Un document que han presentat el regidor de Serveis Centrals, Juan Carlos Jerez, i el gerent de l’Ajuntament de Mataró, Antoni Merino. En aquest Catàleg de serveis també hi ha recollides les accions prioritàries o millores del Pla d’Acció Municipal 2017, del Pla de mandat 2016-2019, les propostes del Pla Estratègic Mataró 2022 i els plans i pactes estratègics que duu a terme l’Ajuntament mataroní. Una publicació que respon al compliment de la llei de transparència i del pacte de PSC i CiU pel bon govern, l’ètica i la transparència. Explica Juan Carlos Jerez que aquesta publicació ofereix una descripció detallada de cada una de les activitats que realitza l’Ajuntament perquè la ciutadania pugui fiscalitzar millor la feina que fa el consistori.

La primera versió del Catàleg de serveis es troba dividit en els diferents departaments que conformen el consistori mataroní i inclou 161 línies de servei i 990 activitats que porta a terme el l’Ajuntament entre accions regulars, projectes de millora i accions clau. Aquesta primera versió s’anirà actualitzant durant l’any per incloure més informació dels serveis que ofereix el consistori com ara dades econòmiques o indicadors de gestió. En el futur també es preveu incloure les Cartes de Servei, és a dir els compromisos que té l’Ajuntament respecte els serveis que presta.

El catàleg tindrà un model similar al portal de seguiment de les actuacions del Pla d’Acció Municipal i està disponible al web de l’Ajuntament i al de transparència.