Mataró Notícies

L'Ajuntament vol que les entitats bancàries lloguin pisos buits a famílies desnonades

L'Ajuntament vol que les entitats bancàries lloguin pisos buits a famílies desnonades

Eli Solsona

L’ajuntament negocia amb entitats bancàries perquè posin els pisos buits a disposició del consistori per destinar-los a famílies que han estat o corren el risc de ser desnonades. La condició és que aquests lloguers siguin de 150 euros màxim de renda mensual. L’ajuntament està treballant amb aquelles entitats que es mostrin interessades en promoure aquests lloguers socials i s’estudia que puguin beneficiar-se de contraprestacions com l’exempció de l’IBI.

La regidora d’urbanisme, Montse Rodríguez, ho ha explicat durant la presentació dels protocols d’atenció als afectats que ha definit la Comissió per prevenir i evitar desnonaments. Aquests protocols defineixen a quins serveis i entitats es pot anar per rebre assessorament. S’ha volgut insistir, sobretot, en la necessitat de prevenció. És a dir, en aconseguir que els afectats vencin la vergonya i reconeguin el problema quan abans millor per poder, per exemple, vendre l’immoble o negociar amb l’entitat bancària el refinançament del deute o la dació en pagament.

La Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments es va constituir el 17 de febrer. En formen part representants dels grups municipals; entitats com Càritas, Creu Roja, la Federació d’Entitats Veïnals (FAVM) i la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH); o el Degà del Col•legi d’Advocats, entre molts d’altres. Quan un afectat es dirigeix a alguna d’aquestes entitats o servei de l’ajuntament, se’l redirigeix on calgui per poder-li donar la millor atenció possible. El president de Càritas, Felix Feliu, Sebastián Tenés, de la FAVM i Sílvia Morón, de la PAH, han celebrat que la coordinació i la suma d’esforços comencen a donar resultats.

Des de principis d’any, Serveis Socials de l’Ajuntament ha atès 65 famílies en procés més o menys avançat de pèrdua de l’habitatge i, el servei d’Intermediació Ciutadana, n’ha atès una trentena. Per millorar tant el funcionament intern com també assessorar els afectats, la comissió ha editat un fullet informatiu que es distribuirà en les oficines i equipaments municipals.

Etiquetes: